Inca din 2008 am inceput sa practicam acest minunat sport. Organizand peste  1000 de evenimente pana in 2017.

In anul 2017 am inceput campionatele de paintball.

Ce ar trebui sa sti despre aceste campionate:

-Oricine se poate inscrie intr-un campionat de paintball (minim 5 persoane);

-Se joaca o data pe luna timp de 5 luni;

-Capitanii echipelor care urmeaza sa joace, se inteleg telefonic cu ziua si ora la care v-a avea loc meciul;

-In fiecare luna jucati cu o alta echipa

-Costurile sunt de 60 ron / luna

Pentru detalii despre campionat si inscriere in campionat 0762067164

#Liga1paintball

#Liga2paintball

#Caiuspaintball

#PaintballTimisoara

 

PENTRU ORGANIZAREA unui meci de paintball amical intre prieteni, colegi de servici , aniversari etc.

Intrati pe www.PaintballTimisoara.ro

Mai jos Gasiti LEGILE JOCULUI (aceste reguli oricum se prezinta oficial la inceputul campionatului)

Campionatul de Paintball

 

1)Reguli Generale

 

1.1. In campionatul de paintball se pot inscrie barbati cat si femei;

1.2. Intr-o echipa sunt 5 jucatori care joaca in acelasi timp;

1.3. In campionatul de paintball se pot inscrie echipe de juniori, seniori cat si mixte, varsta minima find de 15 ani;

1.4.Un jucator de Paintball trebuie sa fie de bune moravuri;

1.5.Jucatorul de paintball, are o legitimatie tip carnet, in legitimatie este specificat, datele jucatorului, titlurile obtinute de el, echipele la care a jucat, cu toate titlurile luate cu echipa sa.

1.6.Nu este permis jocul cu arma / markerul propriu (conform deciziei consiliului nr4/2018)

1.7.Se considera eliminat din joc, un participant care a fost impuscat / marcat cu orice lovitura directa in orice parte a corpului (inclusive markerul / arma de paintball) INDIFERENT  daca bila se sparge sau nu. (conform deciziei consiliului n.10/2018)

 

2)Echipa de Paintball

 

2.1. Echipa de paintball este formata din maxim 10 jucator, dar in meci pot juca maxim 4 in acelasi timp.

2.2. Fiecare echipa de Paintball are un capitan, capitanul fiind reprezentantul si   responsabilul echipei;

2.3. Inlocuirea unui jucator:

2.3.1. Echipele de paintball pot sa inlocuiasca un jucator in orice etapa a campionatului;

2.3.2. In timpul unei etape, jucatori dintr-o echipa se pot schimba intre ei, dar doar la   pauza dintre meciuri.

2.3.3. Un jucator de paintball poate fi inscris intr-o singura echipa;

2.3.4. Echipele nu pot face schimb de jucatori in timpul campionatului;

2.3.5. Orice persoana poate deveni jucator de paintball inscris in una din echipele campionatului in orice etapa;

2.4. Echipele de paintball pot avea o stema personalizat.

2.4.1. Pe stema nu pot fi desenate scene obscene sau cuvinte injurioase

2.4.2. Stema echipei de paintball trebuie confirmata si aprobata de consiliul ligii.

 

3)Desfasurarea etape

 

3.1. In fiecare luna calendaristica se desfasoara cate o etapa;

3.2. Capitanii echipelor care urmeaza sa se intalneasca intr-o etapa, isi stabilesc de comun acord ziua si ora la care se va desfasura meciul;

3.3. La fiecare meci, trebuie sa participe cel putin un arbitru (arbitru care nu este inscris in nici o echipa participanta la campionat)

3.4. Rezultatul si punctele optinute de echipe vor fi transmise de cate arbitru delegat, pentru afisarea lor pe site;

3.5. O etapa inseamna 10 meciuri;

3.6. Intarzierea unei echipe la ora programata a meciului se penalizeaza astfel:

-15 min intarziere (Echipa intarziata pierde automt meciul 1)

-30 min intarziere (Echipa intarziata pierde automt primele 2 meciuri)

-45 min intarziere (Echipa intarziata pierde automt primele 3 meciuri)

-60 min intarziere (Echipa intarziata pierde automt primele 4 meciuri)

3.7. Daca echipa intarzie mai mult de 60 min, atunci meciul se reprogrameaza urmand ca meciul sa incepa cu scorul de 8-0 in defavoarea echipei care a intarziat in meciul anterior.

3.8. Daca o echipa intarzie in doua etape mai mult de 60 min in cursul unui campionat, atunci echipa in cauza este supusa la vot pentru procedurile de excludere din campionat.

3.9. in cazul in care capitanii echipelor nu se inteleg la stabilirea etapei, atunci etapa in cauza este programata automat in prima saptamana din luna APRILIE, a acelui sezon.

3.10. Meciul se desfasoara daca fiecare echipa are minim 4 jucatori prezenti, in cazul in care o echipa are mai putin de 4 jucatori se aplica regula 10.2.1.

4)Modul de punctare si clasamentul

 

4.1. Intr-o etapa sunt puse in joc 20 puncte;

4.2. Victoria = 2 puncte. O echipa obtine victoria atunci cand in timpul regulamentar de joc, indeplineste obiectivul jocului respectiv.

4.3. Egalitate = 1 punct. Atunci cand nici una dintre cele doua echipe nu reuseste sa indeplineasca obiectivul jocului respectiv.

4.4. Infrangere = 0 puncte. Atunci cand echipa adversa indeplineste obiectivul jocului.

4.5. La sfarsitul fiecarei etape se afiseaza clasamentul;

4.6. Ordinea in clasament se face astfel:
4.6.1. Dupa numarul de puncte obtinute;

4.6.2. Daca numarul de puncte este acelasi intre doua echipe, se va lua in considerare meciul direct dintre cele doua echipe;

4.6.3. Daca numarul de puncte este egal si mediul direct scorul este egal, atunci se ia in considerare Adversari Marcati;

4.6.4. Daca numarul de puncte este egal si meciul direct scorul este egal si numarul de adversari marcati este tot egal, atunci se va desfasura un meci direct intre cele doua echipe.

 

5)Desfasurarea unui sezon

5.1. Incepand cu sezonul al-III-lea in fiecare liga sunt 6 echipe;

5.2. Desfasurarea etapelor dintr-un sezon:

Etapa 1 = Octombrie

Etapa 2 = Noiembrie

Etapa 3 = Decembrie – Ianuarie

Etapa 4 = Fembruarie

Etapa 5 = Martie

 

5.3. Echipele clasate pe locul 1 si locul 2 vor participa la turneul final, organizat impreuna cu celalte judete participante la campionat, sau promoveaza intr-o liga superioara;

5.4.Echipele clasate pe locul 5 si locul 6 vor juca in sezonul urmator in liga inferioara de paintball;

 

6) Consiliul Ligilor

6.1. Consiliul Ligii este format din capitanii echipelor participante in Liga 1, ei fiind puterea legislativa a tuturor ligilor.

6.2. La sfarsitul campionatului, sau ori de cate ori este nevoie, consiliul se intalneste si pot vota schimbarea unor legi ale jocului, sau la cererea a cel putin 3 capitani se poate stabili si o sedinta in timpul campionatului, pentru a modifica regulamentul;

6.3. Pentru schimbarea unei legi de joc, este nevoie de 50% +1% din voturi pentru a se lua o decizie.

6.4. Consiliul poate decide excluderea din campionat a unui jucator, sau penalizarile acordate acestora.

6.5.Membrii consiliului au un mandat de 1 an, echipele retrogradate isi pierd locul in consiliu, iar echipele nou promovate au dreptul sa aiba cate un membru in consiliu;

6.6. O regula deja votata, nu se mai poate supune la vot in anul competitional in care a fost deja un vot pe acea tema.

 

7)Obligatile financiare

7.1. Cheltuieli Generale (acestea se platesc o singura data intr-un an competitional)

7.1.1. Inscrierea echipei in campionat LIGA 1 = 50 ron / echipa (acesti bani sunt necesari pentru achizitionarea de cupe si medalii)

7.1.2. Inscrierea echipei in campionat LIGA 2 = 40 ron / echipa (acesti bani sunt necesari pentru achizitionarea de cupe si medalii)

7.2. In prima etapa de campionat, se plateste primul joc si se ia o garantie, in contravaloarea ultimei etape.(conform deciziei consiliului nr.5/2018)

7.3. Cheltuieli In fiecare etapa de campionat:

7.3.1. Inchiriere echipament de protectie care include, pantaloni, bluza, manusi,  vesta de protectie, masca si arma de paintball + 300 de bile de paintball = 60 ron / persoana

8) Votul Fayer-Play (conform deciziei consiliului nr.6/2018)

8.1. La finalul fiecarei etape, arbitrul/arbitrii acorda votul FAYER-PLAY;

8.2. Nota votului FAYER-PLAY poate fi: -2, -1 sau 0;

8.3. Votul nu este secret, el este comunicat la finalul etapei;

8.4. Votul FAYER-PLAY depuncteaza echipa automat, cu -2 sau -1.

 

9) Arbitrul de paintball (conform deciziei consiliului nr.7/2018)

9.1. Intr-o etapa de paintball trebuie sa participle minim 1 arbitru;

9.2. La cerere echipele pot solicita 2 sau mai multi arbitri, arbitri suplimentari vor fi platiti de catre ambele echipe cu suma de 50 ron / arbitru;

9.3. Arbitrul sau arbitrii acorda votul FAYER-PLAY;

9.4. Arbitrii din Liga 1, nu pot fi jucatori intr-o echipa de liga 1.

9.5. Doar arbitrii sunt puterea executiva a campionatelor, doar ei pot aplica sanctiuni si penalizari pentru orice abatere de la regulament.

 

10) Penalizari

10.1. Anularea unui meci se poate face de oricare dintre echipe daca anunta cealalta echipa si organizatorul cu cel putin 48 ore inainte.

10.2.1.In cazul neprezentarii la teren a unei echipe, in ziua si ora stabilita, fara ca sa anunte o anulare, echipa este penalizata cu 6 puncte, adica pierderea automata a 3 meciuri atunci cand etapa in cauza va fi reprogramata.

10.2.2.In cazul in care un meci nu se joaca sau o etapa nu se joaca, atunci in clasamentul adversarilor marcati nu se adauga nici un punct.

10.3. In cazul unui jucator care a fost marcat (impuscat) si a continuat sa joace, echipa jucatorului pierde acel meci si jucatorul in cauza nu poate juca meciul urmator. Daca exista un jucator de rezerva atunci echipa poate juca in efectiv complet, daca nu echipa joaca in inferioritate numerica.

10.4.In cazul unui jucator care isi da jos masca de protectie in timpul jocului si acel jucator se afla inca in terenul de joc . Echipa jucatorului in cauza pierde automat acel joc. Este permis sa se dea jos masca, doar in locul SIGUR sau dupa ce se anunta finalul jocului.

10.5. Daca un jucator paraseste suprafata de joc a terenului. Echipa jucatorului in cauza pierde automat acel joc.

10.6.Un jucator care injura un Adversar pe terenul de joc sau in pauza acestuia. Jucatorul in cauza nu poate juca urmatoarele 4 meciuri.Daca exista un jucator de rezerva atunci echipa poate juca in efectiv complet, daca nu echipa joaca in inferioritate numerica.

10.7.Eliminarea unui jucator din campionat. La finalul fiecarui campionat, cand are loc intalnirea capitanilor, se poate exclude din campionat un jucator sau o echipa. Motivele trebuie sa fie bine intemeiate, iar capitanul echipei in cauza nu are drept de vot, iar votul celorlalti capitani + arbitrului trebuie sa fie in Unanimitate pentru excluderea acelui jucator din campionat sau pentru excluderea unei echipe.

10.8. Eliminarea unei echipe din campionat se poate face la cererea echipei respective sau la excluderea echipei prin incalcarea Legilor jocului si prin votul consiliului capitanilor. (cu o majoritate de 70%, capitanul echipei in cauza nu poate vota).

10.9. Echipa eliminata din campionat, toate meciurile jucate pana atunci sunt anulate.

10.10. Echipa eliminate din campionat termina pe ultimul loc si este penalizata cu totalul punctelor obtinute in intreg campionatul;

10.11. O echipa exclusa din campionat, poate reveni in sezonul urmator dar in cea mai inferioara liga.

 

  1. Medalii, decoratiuni si premii

 

11.1. Echipa de paintball

11.1.1. Fiecare echipa participanta in Liga 1 primeste cate o medalie pentru fiecare membru al echipei. Medalile de participare sunt de culoare aurie, cu panglica de culoare kaki si trei stelute aurii sub forma unui triunghi.

11.1.2.Echipele clasate pe Podiumul Ligi 1 sunt premiate astfel:

11.1.2.1. Locul 3: Medalie de culoarea bronzului, cu panglica tricolora si trei stelute aurii sub forma unui triunghi;

11.1.2.2. Locul 2: Medalie de culoare argintie, cu panglica tricolora si trei stelute aurii sub forma unui triunghi;

11.1.2.3. Locul 1: Medalie de culoare aurie, cu panglica tricolora si cinci stelute aurii sub forma unui triunghi si Cupa Ligii 1 de Paintball (in varianta mai mica, iar pe cupa oficiala se graveaza numele echipei);

11.1.3. Consiliul capitanilor voteaza echipa FAYER-PLAY, aceasta echipa primeste trofeul FAYER-PLAY al sezonului.

11.1.4. In Liga 2 se premiaza locul 1 cu, cupa Ligii 2 (in varianta mai mica, iar pe cupa oficiala se graveaza numele echipei);

11.1.5. Fiecare echipa participanta in Liga 2 primeste cate o medalie pentru fiecare membru al echipei. Medalile de participare sunt de culoare aurie, cu panglica de culoare kaki si doua stelute aurii;

  1. Regulile meciurilor din fiecare etapa (valabil in sezonul 2018-2019)

Stilurile de joc pe care le vom folosi sunt:

Jocul Clasic: Obiectivul jocului este ca in timpul regulamentar de joc o echipa sa reuseasca sa elimine toti adversari. In cazul in care la finalul timpului mai este in joc cel putin un jucator de la fiecare echipa jocul se termina EGAL;

Jocul Capturarea steagului: Obiectivul jocului este sa cuceresti steagul (aflat la mijlocul terenului, la o distanta egala fata de startul ambelor echipe). Steagul este considerat capturat doar atunci cand ajunge la locul de start al unei echipe. Daca la finalul timpului steagul nu a fost capturat de nici o echipa, jocul se termina EGAL.

Jocul Capitanul: Fiecare echipa isi desemneaza capitanul jocului respectiv, capitanul primeste un semn dinstictiv pe echipament. Pentru a obtine victoria, capitanul echipei A trebuie sa ajunga in locul de start al echipei B sau capitanul echipei B sa ajunga la locul de start al echipei A. Daca unul dintre capitani este eliminat din joc, echipa respectiva pierde acel joc. Daca la finalul timpului regulamentar, cei 2 capitani, nu au fost eliminati si de asemenea nu au ajuns la locul de start al echipei adverse, jocul se termina EGAL;

Jocul Bomba: In acest joc echipele au obiective total diferite: Echipa de la locul de start B este obligata ca pana in minutul 7 sa plateze bomba pe una dintre cele 3 antene de pe teren, dupa ce bomba a fost plantata echipa trebuie sa o protejeze timp de 1 min. Echipa care porneste de la litera A trebuie sa dezactiveze sau sa cucereasca bomba, iar pentru a castiga bomba trebuie dusa la litera A. In cazul in care nici una dintre echipe nu isi indeplineste obiectivul atunci meciul se termina egal.